Důvody k diverzi bývají různé. Velmi neobvyklý případ nastal 21. března, kdy letoun Boeing 777-300ER (F-GSQX) letící na lince AF750 z Paříže-Orly na Guadalupe musel po hodině letu vyhlásit nouzi a vrátit se na letiště odletu. Rozhodnutí o návratu předcházelo oznámení cestujícího, že nemůže najít svůj mobilní telefon. Letoun bezpečně přistál v Paříži po 2 hodinách a 16 minutách letu. Na palubě letadla bylo 375 cestujících a 12 členů posádky.
Ztracený mobil hledali technici a po 20 minutách letadlo znovu odstartovalo na svou cestu.
Letecká společnost sice nepotvrdila, proč ztracené zařízení vyvolalo nouzový návrat do Paříže, nicméně podle zpráv byl návrat vyvolán potenciálním nebezpečím spojeným s lithium-iontovými bateriemi. Zařízení vybavená touto baterií musí být během letu v dosahu palubního personálu, který může bleskově zasáhnout při přehřátí nebo vzplanutí baterie.
Regulátoři a letecké společnosti vyjadřují obavy z rostoucího rizika souvisejícího s lithiovými bateriemi v zavazadlech cestujících. Přesto, že se přístroje s bateriemi nemají ukládat do odbavených zavazadel, lze takové opatření v praxi jen velmi obtížně kontrolovat. Zařízení s lithiovými bateriemi jsou dnes běžná a cestující si mnohdy neuvědomí, že je v zavazadle převážejí. Jedná se např. o elektrické kartáčky na zuby, holicí strojky, e-cigarety, měřiče krevního tlaku, atd. apod. Obvykle si je cestující veřejnost vědoma, že pouze v kabině je možné přepravovat laptopy, tablety a mobilní telefony.
Předpisy se proto budou zpřísňovat. Například u jihokorejských aerolinek nyní musí mít cestující powerbanky a e-cigarety u sebe, nikoliv v kabinovém zavazadle.
Podrobněji jsme se této problematice věnovali zde.(Foto: AirNav Radar, FAA, Wink News, The Guardian, planes.cz)
1 record
Copyright © 1999-2025 planes.cz | CMS
"Předpisy se proto budou zpřísňovat. Například u jihokorejských aerolinek nyní musí mít cestující powerbanky a e-cigarety u sebe, nikoliv v kabinovém zavazadle."
To jako že v kapse nebo na klíně?