Emirates do konce tohoto roku vykoupí další čtyři letouny Airbus A380, které dosud provozuje v rámci leasingu, a to jakmile vyprší stávající leasingové smlouvy.
Letadla prodává investiční účelový fond Doric Nimrod Air Three se sídlem na Guernsey, který zanikne, jakmile budou výnosy v prvním čtvrtletí příštího roku rozděleny mezi akcionáře.
Za letouny Emirates zaplatí takřka 132 milionů liber (177 milionů dolarů), přičemž 25 milionů dolarů připadá na převod vlastnických práv a 20 milionů dolarů na odkup podmínek vrácení.
Doric Nimrod Air Three zakoupila letouny MSN 132, 133, 134 a 136 (A6-EEK, A6-EEM A6-EEO, A6-EEL) v období od srpna do listopadu 2013 a následně je předala společnosti Emirates do dvanáctiletého leasingu. Všechna čtyři letadla jsou vybavena motory Engine Alliance GP7200.
Ačkoli jedno z letadel, MSN133, bylo pořízeno v listopadu 2013, Doric Nimrod Air Three uvádí, že převod vlastnických práv proběhne 27. srpna, aby bylo možné provést potřebnou údržbu mimo Dubaj.
Emirates v minulosti realizovaly podobné odkupy letounů A380 od příbuzných investičních společností Doric Nimrod Air Two a Doric Nimrod Air One.
Emirates jsou s celkovým počtem 116 těchto letadel zdaleka největším provozovatelem A380 na světě ve své flotile. V aktivním provozuje podle serveru planespotters.net přes 90 exemplářů. Více než 60 exemplářů přitom společnost vlastní. V době největšího rozmachu vlastnila společnost až 123 exemplářů. Průměrné stáří letadel je necelých 11 let.
Minulý měsíc Emirates potvrdily, že plánují provozovat tyto letouny až do roku 2040, čímž odsunuly svůj původní plán letadla vyřadit okolo roku 2035. (Foto: Airline Geeks, planes.cz)
Silné společnosti jako je Emirates budou i v budoucnu provozovat A 380 a je to progresivní rozhodnutí.
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Éra čtyrmotoráků skončila v devadesátých letech s nástupem velkých dvoumotoráků s dlouhým doletem. Proto jediným argumentem pro A380 bylo mít něco většího než čtyřicet let starý B747. Provoz ekonomického propadáku si můžou dovolit ropní magnáti za účelem exportu arabského vzduchu, vytížení cestujícími nedosahuje ani 20%.